.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تا انتقاد می‌شود می‌شویم عامل استکبار

نشاط سیاسی نیازمند اصلاح رفتار و رویه از سوی مسئولان کشور است و این مهم زمانی محقق می شود که اصحاب قدرت نسبت به احزاب دغدغه داشته و به احزاب به چشم مزاحم نگاه نکنند به عبارت بهتر مسئولان نه اعتقاد زبانی بلکه اعتقاد عملی به تحزب داشته باشند زیرا بسیاری در گفتار طرفدار احزاب هستند اما در عمل احزاب را بر نمی تابند.

اگر احزاب به رسمیت شناخته شوند و شرایط مناسبی برای فعالیت احزاب بوجود بیاید احزاب خواهند توانست به رسالت خود در قانون اساسی عمل نمایند البته نباید احزاب برای دریافت مجوز یا دریافت مجوز برای راه پیمایی دچار مشکل شوند زیرا برخورداری از این شرایط شرایط حداقلی در دموکراسی است نه حداکثری.

متاسفانه بسیاری از مسئولان که گسترش فرهنگ حزبی جزو وظایف آنها به شمار می رود حمایت لازم را از احزاب را انجام نمی دهند به ترتیبی که از لغو کنگره احزاب استقبال می کنند و به فعالان سیاسی به عنوان نخبگان جامعه احترام نمی گذارند و به هر بهانه ای آنها را آماج تهمت و افترا قرار می دهند.

در کشور ما بعد از برگزاری انتخابات شرایط خاصی پیش آمد به خاطر گسترش جو بگیر و ببند نوعی افسردگی در کشور حاکم شد به گونه ای که بسیاری از فعالیت سیاسی منصرف شده اند و حاضر به ادامه کار نیستند بنابراین در اولین گام باید در جهت اصلاح امور و تغییر فضا گام برداشت تا نشاط سیاسی در کشور حاکم شود.

لازمه نشاط سیاسی این است که حاکمیت از انتقادات فعالان سیاسی استقبال کند و آن را به کار گیرد نه اینکه به محض مطرح شدن انتقادی، فرد مزبور با انواع تهمت ها و برچسب ها روبرو شود و او را عامل استکبار و مزدور بیگانه بخوانند زیرا این فضا نوعی هراس در دل مردم به وجود می آورد و سبب می شود که بسیاری سکوت پیشه کنند.

برگزاری مناظره تلویزیونی از صدا و سیما بین صاحبان اندیشه و فعالان سیاسی گرچه دیر هنگام پخش شد اما باید آن را به فال نیک گرفت و از آن حمایت کرد البته اگر این مناظره ها بعد از برگزاری انتخابات نیز همچنان ادامه می یافت می توانست در کاهش افسردگی ملی و خمودگی موثر باشد هرچند ضروری است که در مناظره افراد شاخص تری حضور یابند و این مساله نیازمند اقدام به موقع مسئولان است تا کشور دچار آسیب نشود زیرا کاهش نشاط سیاسی کاهش مشارکت را به دنبال دارد و کاهش مشارکت، منافع ملی را در معرض آسیب قرار می دهد.

سخنگوی خانه احزاب


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 دي 1388
((هرچند ضروری است که در مناظره افراد شاخص تری حضور یابند و این مساله نیازمند اقدام به موقع مسئولان است تا کشور دچار آسیب نشود زیرا کاهش نشاط سیاسی کاهش مشارکت را به دنبال دارد و کاهش مشارکت، منافع ملی را در معرض آسیب قرار می دهد)). سخنگوی خانه احزاب .......... متاسفانه از دیدن همین مناظره نیم بند که توسط افراد رده چندم از هر دو طرف برگزار شده یکشنبه شب که مجری برنامه قولش را داده بود محروم شدیم چه برسد به اینکه افراد شاخص تری شرکت کنند ..


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.